Charakterystyka:
Jest to najprostszy, bezdotykowy sposób smarowania przy pomocy plastycznego środka smarnego.Można go stosować tylko przy smarowaniu pracujących w osi poziomej otwartych przekładni.
Opis:
Źródłem zasilającym w środek smarny jest elektryczna pompa tłokowa w wielu możliwych wykonaniach (a), która dzięki swojemu wykonaniu podłączona jest rurkami z dyszami (b) bezpośrednio lub przez rozdzielacz progresywny. Rurki z dyszami znajdują się bezpośrednio nad zębatką.
Działanie:
Pompa w określonym czasie pompuje środek smarny do rurek, które znajdują się ponad smarowaną zębatką. Z rurek środek smarny jest dalej pompowany przez dysze. Dysze są zamocowane jedna obok drugiej do rurek wzdłuż smarowanych zębatek.Środek smarny pod własnym ciężarem opada grawitacyjnie na smarowane zębatki. Ze smarowanej zębatki środek smarny jest transportowany dalej przez stykającą się z nią zębatkę przeciwną.
Standardowe elementy:
Pozostałe elementy systemu:
Poniższa tabelka obrazuje przykładowe dostępne wymiary.
Artykuł dodany do koszyka
Artykuł został dodany do koszyka
Minimalna ilość: