Systemy smarowania otwartych przekładni

Smarowanie przekładni zębatych, gdzie występuje poślizg między zębami, który powoduje zużywanie się bocznych powierzchni zębów, wywołując przy tym straty energii i opory ruchu. Smarowanie przekładni zębatych  zapewni długą bezawaryjną pracę maszyny. Nie smarowany łańcuch bardzo szybko ulega zużyciu ponieważ pomiędzy tulejkami a sworzniem oraz płytkami wytwarza się tarcie a drobiny metalu czy też zanieczyszczeń z otoczenia działają na powierzchnie jak ścierniwo. Środek smarny jest doprowadzany w optymalny sposób przez system smarowania.

Freiauftragen

Bezdotykowy sposób smarowania przy pomocy plastycznego środka smarnego.

Mit Schmierritzel

Za pomocą swobodnie obracającego się zębnika nakładany jest środek smarny, który jest sprzężony z kołem zębatym.

Einspritz

System pracujący w cyklach naprzemiennie, tzn. czas pracy (pompy) i przerwy (pompa ma przestój).

Berater Wojciech Miś
Berater Ireneusz Staniec
Berater Marcin Głowacki