Smarowanie łożysk za pomocą mieszanki powietrza-oleju

Z jednostą mieszającą DL OV

Mit Mischeinheit DL OV

Charakterystyka:

Jest to system smarowania, przystosowany do smarowania łożysk mieszanką olejowo-powietrzną. Powietrze służy jako środek transportujący krople oleju, a jednocześnie jako środek chłodzący, który odprowadza ciepło z powierzchni. Dzięki powietrzu łatwiej jest uzyskać nadciśnienie w łożyskach, co utrudnia ingerencję kurzu w łożyska. 

Opis:

Jednostkę olejową tworzy pompa (a), która poprzez przewód ciśnieniowy jest połączona bezpośrednio z jednostką mieszającą (b) lub z pierwszym rozdzielaczem progresywnym SSV.Pompa jest podłączona do zewnętrznego zbiornika z olejem. Część powietrzną tworzy urządzenie do powietrza (c) z zamykanym zaworem, z którego powietrze przepompowywane jest do jednostki mieszającej. Jednostka mieszająca składa się z rozdzielacza progresywnego oraz bloku mieszającego. Dawka oleju na jednostkę na jedno wyjście  na jeden ruch tłoka pompy wynosi 0,2 cm3. Jednostka mieszająca jest na wejściu wyposażona w zawór dławiący, który umożliwia indywidualne ustawienie ilości przepływającego powietrza w całej jednostce. Rozdzielacz progresywny z jednostki mieszającej może być wyposażony w przełącznik normalnie otwarty (NO).Elementami łączącymi z punktami smarowymi są węże i szybkozłącza.

Funkcjonalność:

W jednostce mieszającej pompowany olej jest stopniowo dzielony na dawki w jednostkach 0,2 cm3 na sekcję bloku mieszającego. Jeżeli na minutę będzie pompowane 0,1 l oleju do jednostki mieszającej DLOV 10, oznacza to 500 dawek na minutę, tzn. jedną dawkę co 1,2 s na każdą sekcję bloku mieszającego. Przy pomocy tłoczków z rozdzielacza pompowany pod ciśnieniem olej wchodzi do zbiornika mieszającego danej sekcji bloków mieszających, do których jest także pompowane sprężone powietrze. Powietrze jest pompowane przez zawór redukcyjny z filtrem oraz przez zamykany zawór elektromagnetyczny. Zawór jest stale otwarty podczas przebiegu czasu smarowania. Ilość powietrza w łożyskach jest sterowana niezależnie za pomocą zaworów dławiących w każdej jednostce mieszającej. Całkowite ciśnienie powietrza jest ustalane na zaworze redukcyjnym jednostki powietrza w taki sposób aby przepływ nie był zakłócany spadkami ciśnienia w sieci. Do zbiornika mieszającego na początku olej jest pompowany pulsacyjne, ale do łożyska mieszanka podawana jest gładko i jednorodnie. System smarowania może pracować na dwa sposoby: ciągła praca pompy albo cykliczne zmiany czasu pracy i czasu przerwy.

Standardowe elementy:

  •  a – Pompy

    • elektryczne pompy zębate 
    • pneumatyczne pompy jednocyklowe dla oleju Centro-Matic P-O o ciśnieniu 7,4-20:1; 39,3-20:1

  •  b – Mieszaniny

    • DLOV 4, DLOV 6, DLOV 8, DLOV 10
    • DLOV 4-N, DLOV 6-N, DLOV 8-N, DLOV 10-N


  •    c – Jednostki powietrza 

    •  2/2-1/4"(dla mieszanin)

Dodatkowe elementy:
•  Dodatki (sygnał poziomu środka smarnego w zbiorniku, zawory bezpieczeństwa, manometry itd).
•  Przewody smarne ( rurki, węże, złączki, uchwyty, elementy mocujące i materiały montażowe).

Zastosowanie:

• smarowanie łożysk rolkowych przy maszynach tłoczących
• smarowanie części taboru kolejowego.